PHYSICAL EDUCATION TEACHERS AND THE PLAY: REFLECTIONS IN THE SCHOOL CONTEXT

Authors

Keywords:

Play, Teachers, Physical Education School

Abstract

The objective of this investigation is to discuss the play phenomenon, in line with the perception of Physical Education teachers. Descriptive, 77 basic education teachers from the state network of the Greater Florianópolis, Santa Catarina state participated in the study. As a research instrument, a questionnaire was used. The results show that the investigated teachers had different perceptions about the play, namely: the play is a teaching strategy, it is content, it is fun, it is a cultural phenomenon, it is a social phenomenon and some participants did not respond. It can be concluded that teachers have different perceptions about play, thus being able to observe the polysemy of the play phenomenon, which presents different concepts in different areas of knowledge.

Author Biographies

Marcos Paulo Vaz de Campos Pereira, UNIVERSIDADE DO ESTADO DE SANTA CATARINA

Doutorando em Ciências do Movimento Humano pela Universidade do Estado de Santa Catarina. Membro do Laboratório de Pesquisa em Práticas Pedagógicas da Educação Física (LAPRAPEF) no Centro de Ciências da Saúde e do Esporte da Universidade do Estado de Santa Catarina. 

Gelcemar Oliveira Farias, UNIVERSIDADE DO ESTADO DE SANTA CATARINA

Professora Adjunta da Universidade do Estado de Santa Catarina. Membro do Laboratório de Pesquisa em Práticas Pedagógicas da Educação Física (LAPRAPEF) no Centro de Ciências da Saúde e do Esporte da Universidade do Estado de Santa Catarina. 

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Published

2020-07-23

How to Cite

Pereira, M. P. V. de C., & Farias, G. O. (2020). PHYSICAL EDUCATION TEACHERS AND THE PLAY: REFLECTIONS IN THE SCHOOL CONTEXT. Corpoconsciência, 24(2), 82–90. Retrieved from https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/9710

Issue

Section

Seção Temática - IMPLICAÇÕES EPISTEMOLÓGICAS DO JOGO NAS PRÁTICAS CORPORAIS

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