The use of technologies as an educational strategy in emergency remote teaching in Portuguese language classes in the city of Humaitá - AM
Abstract
The present study is qualitative and was carried out through the bibliographic methodology with an inductivemethod and aims to investigate how the teaching of the Portuguese language took place during the COVID-19
pandemic in Brazil. Reflecting on the use of technologies in Portuguese classes, questions are asked about
the use of technologies for teaching this subject during Emergency Remote Teaching. The study showed that
technologies as mediators were effective in allowing the flow of Portuguese language teaching, even in the
midst of access difficulties on the part of some groups of students and teachers, suggesting significant
changes in post-pandemic education.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
2) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.