Pandemia em textos midiáticos

narrar, descrever e argumentar “para construir memória, afeto, respeito e futuro”

Authors

Abstract

The present paper looks at a small corpus of media texts, published in Brazil in 2020, whose theme is the coronavirus pandemic. These texts are structured by a verbal and/or visual images sequence, which represents an answer to the fragmentation and coldness that emerge from the information daily published in the news. Focusing on the possible arrangements and the meaning effects which arise from the operating procedures of discourse organization, the intention is, once again, to illuminate the dialogical interaction of subjects in the media, whose objective is to capture and touch the other rationally in their emotion, mobilizing shared knowledge and beliefs.

Author Biographies

GLAYCI KELLI REIS DA SILVA XAVIER, Universidade Federal Fluminense

Doutora em Estudos de Linguagem pela Universidade Federal Fluminense (UFF). Professora Adjunta de Língua Portuguesa do Departamento de Letras Clássicas e Vernáculas da UFF, Niterói, RJ. Integrante do Grupo de Pesquisa Leitura, Fruição e Ensino (Leifen-UFF/CNPq).

EVELINE COELHO CARDOSO, SME/Teresópolis-RJ

Doutora em Estudos de Linguagem pela Universidade Federal Fluminense (UFF). Docente de Língua Portuguesa da Educação Básica da Rede Municipal de Educação de Teresópolis, RJ. Integrante do Grupo de Pesquisa Leitura, Fruição e Ensino (Leifen-UFF/CNPq).

Published

2021-05-26

How to Cite

XAVIER, G. K. R. D. S., & COELHO CARDOSO, E. (2021). Pandemia em textos midiáticos: narrar, descrever e argumentar “para construir memória, afeto, respeito e futuro”. Revista Diálogos, 9(1), 59–80. Retrieved from https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/revdia/article/view/11868