The self and the other: understanding a researcher’s education process during the Covid-19 pandemic

movimentos de compreensão da formação da pesquisadora na pandemia Covid-19

Authors

Abstract

Social life has been recently changed due to the presence of the coronavirus in the world. This virus triggered off the Covid-19 pandemic and led the population to isolate themselves, facing home quarantine in order to stop contamination and lower the death rate. This isolation, however, has caused different social problems, from domestic violence to the lack of access to the emergency remote education. These facts are a starting point to a reflective analysis of the researcher´s process of education during the pandemic, based on the interactive relationships experienced and constituted at home, mediated by technological resources.

 

Author Biographies

LEZINETE REGINA LEMES, UNIVERSIDADE FEDERAL DE RONDONÓPOLIS e UNIVERSIDADE DO ESTADO DE MATO GROSSO

Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Linguística (PPGL) da Universidade do Estado de Mato Grosso - UNEMAT. Mestre em Estudos de Linguagem pela Universidade Federal de Mato Grosso (2009),Licenciada em Letras pela Universidade Federal de Mato Grosso (2002). É professora Adjunta do Curso de Letras – Língua Portuguesa da Universidade Federal de Rondonópolis (UFR).

ELIZANGELA PATRÍCIA MOREIRA DA COSTA, Universidade do Estado de Mato Grosso

Doutora em Linguística Aplicada e Estudos da Linguagem pela PUC-SP (2016) (CNPq), com estágio-sanduíche na Universidade do Porto - Portugal (CAPES), Mestre em Estudos de Linguagem pela UFMT (2011), Licenciada em Letras pela UFMT (1995). É Professora Adjunta do Departamento de Letras e do Programa de Pós-Graduação em Linguística (PPGL) da Universidade do Estado de Mato Grosso - UNEMAT. Atua nas áreas da Linguística Aplicada e Língua Portuguesa, principalmente, nos temas: Linguagem e discurso, Ensino-aprendizagem de leitura, letramento, verbo-visualidade e livros didáticos de Língua Portuguesa.

Published

2021-05-26

How to Cite

LEMES, L. R., & MOREIRA DA COSTA, E. P. . (2021). The self and the other: understanding a researcher’s education process during the Covid-19 pandemic: movimentos de compreensão da formação da pesquisadora na pandemia Covid-19. Revista Diálogos, 9(1), 05–23. Retrieved from https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/revdia/article/view/11830