A VARIAÇÃO LINGUÍSTICA NOS LIVROS DIDÁTICOS

LÍNGUA PORTUGUESA E LÍNGUA INGLESA EM FOCO

Authors

Abstract

In this study, we aim to analyze how linguistic variation is evidenced in Elementary School II textbooks, adopted by the public schools of the Federal District.  The study of variation represents a potential for combating linguistic prejudice, naturalizing the diversity of speeches and mitigating power relations supported by uniform discourses of languages. When analyzing the English and Portuguese language textbooks, it was concluded that the examples of linguistic variation are few and focused, mainly on diatopic and diaphase variation.

Author Biography

Stephanie Sales Rodrigues Nonato, Universidade de Brasília

Mestranda em Línguística pela Universidade de Brasília. Graduação em Letras Português no Instituto Federal de Brasília (IFB), Brasília - DF. E-mail: stephaniesalesxd@gmail.com. ORCID:0000-0002-7017-9590. Bolsista de mestrado pela Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (Capes).

Published

2022-10-10

How to Cite

Prescendo Tonin, J., & Sales Rodrigues Nonato, S. . (2022). A VARIAÇÃO LINGUÍSTICA NOS LIVROS DIDÁTICOS: LÍNGUA PORTUGUESA E LÍNGUA INGLESA EM FOCO . Revista Diálogos, 2(10), 110–134. Retrieved from https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/revdia/article/view/13884

Issue

Section

Caderno Artigos Livres