ROLES AND ATTRIBUTIONS OF EDUCATIONAL INTERPRETERS FROM THE MUNICIPAL EDUCATIONAL SYSTEM OF PALHOÇA/SC
Abstract
The present work reflects on the work of educational interpreters and analyzes their influence on the teaching and learning of deaf students. It is a qualitative study, and we analyze legislations and the perceptions and experiences of three educational interpreters who worked in 2021 in the Municipal Educational System of Palhoça - SC. Albres, Lacerda and Tuxi are some authors who support the reflections proposed here. The results indicate that interpretive practices are interconnected with pedagogical action, and that it is necessary to promote discussions about laws and decrees, and changes in the school system.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
2) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.