Language experiences how, at and about work: by an ergo-engagement in Public School

por um ergoengajamento na gestão de Escola Pública

Authors

Abstract

This research aims to understand and analyze the linguistic dimensions of work in discourses that reveal the requirement for renormalization intending to ergo-engagement in working activities. The theoretical foundation is developed based on Schwartz (2011, 2020), Schwartz and Durrive (2010), and Nouroudine (2002). This study is exploratory, bibliographical, field research with a qualitative approach. The research corpus consists of two semi-structured changes applied to two Public School directors. We found that, concerning the director's work, language develops how, in and about work, in constant renormalizations of the work activity.

Author Biographies

Wesley Pinto Hoffmann, Universidade de Passo Fundo

Mestrando em Letras pelo Programa de Pós-Graduação da Universidade de Passo Fundo, na linha de pesquisa Leitura e Formação do Leitor, contemplado com bolsa Capes. Licenciado em Letras, Português, Inglês e Respectivas Literaturas pela Universidade de Passo Fundo

Gislaine de Oliveira de Almeida, Universidade de Passo Fundo

Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Letras da Universidade de Passo Fundo (UPF). Licenciada em Letras Português, Inglês e Respectivas Literaturas pela Universidade de Passo Fundo (UPF). 

Ernani Cesar de Freitas, Universidade de Passo Fundo

Professor (Titular) de Ensino Superior na Universidade Feevale, Programa de Pós-graduação em Processos e Manifestações Culturais, e professor permanente no PPG em Letras na Universidade de Passo Fundo (RS). Doutor em Letras, área de concentração Linguística Aplicada (PUCRS/2006). 

Published

2022-07-02

How to Cite

Pinto Hoffmann, W., de Oliveira de Almeida, G. ., & de Freitas, E. C. (2022). Language experiences how, at and about work: by an ergo-engagement in Public School : por um ergoengajamento na gestão de Escola Pública . Revista Diálogos, 1(10), 200–220. Retrieved from https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/revdia/article/view/13114

Issue

Section

Caderno Estudos Linguísticos e Literários