METODOLOGIAS ATIVAS
Sala de aula invertida e planejamento docente
Abstract
This work presents, from theoretical and scientific perspectives, practical aspects of the teaching routine related to the application of active methodologies and class organization. The main thing is to guide the teacher, especially in the area of Applied Linguistics, in the planning and application of the Inverted Classroom (BERGMANN; SAMS, 2020; MORAN, 2018), as well as understanding the construction of a lesson plan. based on the inversion of the traditional linear logic of “teacher-student” teaching. Based on the ideas presented in this article, it is observed that this methodology is established as a relevant didactic instrument to promote autonomy and student learning.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
2) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.