Portuguese as a Foreign Language in China: from remote teaching to classroom teaching
Abstract
Since the beginning of the Covid-19 pandemic, emergency remote learning has suddenly become a constant and unavoidable reality for academic institutions around the world. Likewise, since that date, scientific research on this form of teaching began to proliferate, focusing on the different particularities, experiences, and impacts on the various teaching and learning process. In this article, we address the teaching of Portuguese in the Chinese university setting, focusing on the transition from remote to classroom teaching. Based on our empirical experience and dialogue with students from the University of Sun Yat-sen (Canton), we reflect on the contributions and innovations that remote learning has bequeathed or introduced in face-to-face teaching of PLE at this institution.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
2) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.