Submissions

Login or Register to make a submission.

Author Guidelines

Authors are invited to make a submission to this journal. All submissions will be assessed by an editor to determine whether they meet the aims and scope of this journal. Those considered to be a good fit will be sent for peer review before determining whether they will be accepted or rejected.

Before making a submission, authors are responsible for obtaining permission to publish any material included with the submission, such as photos, documents and datasets. All authors identified on the submission must consent to be identified as an author. Where appropriate, research should be approved by an appropriate ethics committee in accordance with the legal requirements of the study's country.

An editor may desk reject a submission if it does not meet minimum standards of quality. Before submitting, please ensure that the study design and research argument are structured and articulated properly. The title should be concise and the abstract should be able to stand on its own. This will increase the likelihood of reviewers agreeing to review the paper. When you're satisfied that your submission meets this standard, please follow the checklist below to prepare your submission.

Submission Preparation Checklist

All submissions must meet the following requirements.

Artigos

Reservada a artigos científicos originais, que podem ser de autoria no máximo de 6 autores, possuindo no mínimo 10 páginas e no máximo 20.

Ensaios

Reservada para ensaios que exponham reflexões teóricas aprofundadas, com rigor científico e metodológicos necessários.

Seção Temática - EDUCAÇÃO FÍSICA E LUTAS

Estudos de pesquisas de campo originais, de revisão da literatura, de revisão sistemática ou integrativa, documentais centrados na discussão e reflexão das lutas, esportes de combate e artes marciais, na escola ou no esporte, dentre outros contextos, tais como históricos, culturais, filosóficos ou similares. Serão, também, considerados estudos de intervenção que procurem compreender as percepções e práticas de professores, treinadores, pais, atletas, formadores, entre outros agentes.

Seção Temática - EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR E AFRORREFERÊNCIAS

Estudos e pesquisas originais, de revisão da literatura centrados em afrorreferências na educação física escolar e seus múltiplos contextos na educação básica. Serão, também, considerados relatos de práxis pedagógicas que procurem explicitar e ampliar as percepções afrorreferenciadas de professorəs-pesquisadorəs de educação física, estudantes e outrəs agentes engajadəs com a temática.

Seção Temática - EDUCAÇÃO FÍSICA E FORMAÇÃO

Estudos e pesquisas originais, de revisão da literatura, relatos centrados no processo de formação inicial em Educação Física, dentre outros contextos similares. Serão, também, considerados estudos de intervenção que procurem compreender as percepções e práticas de professores e alunos no contexto do processo de formação inicial.

Privacy Statement

The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.