PLNM for basic education
the state of the art of the Manaus case
Abstract
For over a decade, Brazil has been following a new migratory flow: the arrival of immigrants and refugees, especially to the northern region of the country. As a result, the school community suffered an immediate impact, notably in the emergence of teaching Portuguese as a non-native language. Our text proposes to, tracing a brief overview of the sociolinguistic scenario of the city of Manaus, investigate the articulation between postgraduate research and the present school and sociolinguistic reality. Our results point to a mismatch between the demands of society and the interests of graduate studies.
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
2) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.