Advertisement as a spokesperson for female empowerment and the viewpoint of contemporary women about their image in communication
DOI:
https://doi.org/10.29327/2410051.8.23-7Abstract
The theme of this study brings the analysis of how advertising campaigns are representing the female universe and the issue of empowerment. Female empowerment is a subject that has currently received a lot of attention and, therefore, brands have become adept and have also brought women as the protagonist of advertising campaigns. Based on these aspects, this article aims to evaluate the perception of women in order to understand if the brands are, in fact, representing them. To do this we used an applied, exploratory and descriptive research, with technical procedures of bibliographic research and field research with five interviews with women of different profiles. Based on the results, according to the interviewees, it was possible to realize that there has been an evolution with regard to the positioning of women in society and advertising in a certain way has also followed this change, but is still a little distant from understanding the pains of the female audience, in order to translate real practices in their companies as in their advertising campaigns.
Downloads
Published
Issue
Section
How to Cite
License
Copyright (c) 2025 O autor detém os direitos autorais do texto e pode republicá-lo desde que a REBEH seja devidamente mencionada e citada como local original de publicação.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
A submissão de trabalho(s) científico(s) original(is) pelos autores, na qualidade de titulares do direito de autor do(s) texto(s) enviado(s) ao periódico, nos termos da Lei 9.610/98, implica na cessão de direitos autorais de publicação impressa e/ou digital à Revista Brasileira de Estudos de Homocultura (REBEH), do(s) artigo(s) aprovado(s) para fins da publicação, em um único número da Revista, autorizando-se, ainda, que o(s) trabalho(s) científico(s) aprovado(s) seja(m) divulgado(s) gratuitamente, sem qualquer tipo de ressarcimento a título de direitos autorais, por meio do site da Revista, para fins de leitura, impressão e/ou download do arquivo do texto, a partir da data de aceitação para fins de publicação. Portanto, os autores ao procederem a submissão do(s) artigo(s) à Revista, e, por conseguinte, a cessão gratuita dos direitos autorais relacionados ao trabalho científico enviado, têm plena ciência de que não serão remunerados pela publicação do(s) artigo(s) no periódico.
A Revista encontra-se licenciada sob uma Licença Creative Commons 4.0 Internacional, para fins de difusão do conhecimento científico, conforme indicado no sítio da publicação.
Os autores declaram expressamente concordar com os termos da presente Declaração de Direito Autoral, que se aplicará a submissão caso seja publicada por esta Revista.

