A criança bi e multilíngue - Ultrapassando mitos e obstáculos.

Uma breve síntese sobre o bilinguismo

Authors

Abstract

The present study represents a literature review on the area of bilingualism, in which it is intended to highlight some natural characteristics of bi- or multilingual speakers. It aims to describe this important phenomenon, which is often shrouded in myths, uncertainties, and misunderstandings on the part of parents, as well as some health professionals and teachers. Following the evolutionary chronology studies on bilingualism and behavior are also described, the bilingual cognitive development, and their possible advantages and disadvantages. It also addresses the existing connections between bilingualism and emotion in both the linguistic-social and psychological scope. Initial results are presented in the scope of bi-multilingualism focusing on aspects such as the feeling of belonging to a social group, language-choice, fears, and uncertainties of parents regarding bilingual education.

 

Author Biographies

Miriam Akioma, Universidade de Macau

Universidade de Macau, Taipa – Macau - China. Doutoranda e pesquisadora assistente em Neurociências no Centro de Ciências Cognitivas e Cerebrais da Faculdade de Ciências da Saúde. Mestre em Linguística Aplicada pela Faculdade de Artes e Humanidades da Universidade de Macau, China. E-mail: miriam.akioma@gmail.com

Ana Margarida Belém Nunes, Universidade de Macau

Universidade de Macau, Taipa – Macau – China. Professora Associada do Departamento de Português da Faculdade de Artes e Humanidades. Doutora em Linguística Clínica pela Universidade de Aveiro, Portugal. E-mail: ananunes@um.edu.mo

Published

2021-12-28

How to Cite

Akioma, M., & Belém Nunes, A. M. (2021). A criança bi e multilíngue - Ultrapassando mitos e obstáculos.: Uma breve síntese sobre o bilinguismo. Revista Diálogos, 9(3). Retrieved from https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/revdia/article/view/12903