Práticas de percepção e produção de vogais médias do Português Brasileiro em cursos de português para falantes de espanhol

Authors

Abstract

This research has the aim of showing the development of activities on perception and production of low-mid vowels for learners of Brazilian Portuguese as additional language, for native speakers of Spanish, based on The Speech Learning Model (FLEGE, 1995) and The Task-based Language Teaching (ELLIS, 2003; ELLIS, 2009; ELLIS et al., 2020, WILLIS, 1996). The tasks were thought for students A1.1, and we have chosen the topic 'Health', one of the subjects that were in their syllabus. Furthermore, for developing the focus on form phase, we have considered the differences and similarities of both Portuguese and Spanish vowel systems.

Author Biography

Luciene Bassols Brisolara, Universidade Federal do Rio Grande

Possui Graduação em Letras, Licenciatura em Português, Espanhol e respectivas literaturas pela Universidade Católica de Pelotas (2001), Mestrado em Letras - Lingüística Aplicada pela Universidade Católica de Pelotas (2004), Doutorado em Linguística e Letras (Conceito CAPES 6) pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (2008) com bolsa sanduíche na Universitat Autònoma de Barcelona (2006-2007), e Pós-Doutorado pela Universidade Federal de Pelotas (2018). É professora associada III da Universidade Federal do Rio Grande. É professora do Programa de Pós-Graduação em Letras, área de concentração em Estudos da Linguagem da Universidade Federal do Rio Grande. Integra o grupo de pesquisa do CNPq "Língua materna e estrangeira: aquisição, ensino e variação". Tem experiência na área de Linguística, com ênfase em Fonética e Fonologia, atuando principalmente nos seguintes temas: Aquisição da Fonologia, Fonologia do Espanhol, Aquisição de L2, Variação Linguística e Teoria Fonológica.

Published

2021-12-28

How to Cite

Pilatti Telles, L., & Bassols Brisolara, L. (2021). Práticas de percepção e produção de vogais médias do Português Brasileiro em cursos de português para falantes de espanhol. Revista Diálogos, 9(3). Retrieved from https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/revdia/article/view/12881