PERCEPTION OF UNEMAT ACCOUNTING SCIENCES COURSE STUDENTS REGARDING REMOTE EDUCATION DURING THE COVID-19 PANDEMIC
Abstract
This research aims to identify the perceptions of students of the Accounting Sciences course at the State University of Mato Grosso regarding remote teaching during the COVID-19 pandemic. The study was carried out through a survey (Survey), characterized as an exploratory, descriptive and quantitative research. The population of this research is formed by the academics of the Accounting Sciences course of the campuses of Cáceres, Nova Mutum, Sinop and Tangará da Serra, of UNEMAT. The sample comprises a total of 311 academics. The online questionnaire, made available through a link generated on the Google Forms platform, was used as a data collection instrument. For the data analysis of this research, descriptive statistics were performed, in addition, some questions were arranged in a Likert scale. The results obtained show that most of these academics are female, they are young people between 18 and 25 years old, single, who live in urban areas. Of these, most participated in all academic periods offered by UNEMAT during the pandemic. Thus, it was verified that there was a growing interest of academics in continuing their studies, adhering more and more to the ERE modality. The factors that most influenced academic failures were lack of time, work and difficulty in accessing technology
Downloads
Published
Issue
Section
License
- Os direitos autorais para artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista.
- Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.
- A revista permitirá o uso dos trabalhos publicados para fins não-comerciais, incluindo direito de enviar o trabalho para bases de dados de acesso público.
- Permite-se a reprodução desde que citada à fonte e o autor.
- Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores.
- O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do artigo na revista;
- O(s) autor(es) garante(m) que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
- A revista não se responsabiliza pelas opiniões, ideias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
- É reservado aos editores o direito de proceder ajustes textuais e de adequação do artigo às normas da publicação;
- O(s) autor(es) declaram que o artigo não possui conflitos de interesse.
- O(s) autor(es) se comprometem a atender todas as recomendações feitas pelos avaliadores, caso o artigo seja aprovado na apreciação por pares cegas (double-blind review).