A GRAFIA DAS VOGAIS TÔNICAS ANTERIORES E POSTERIORES NÃO-ALTAS NUMA CLASSE DE ALFABETIZAÇÃO

Autores

  • Maria Inês Pagliarini Cox celiadr@uol.com.br
    Universidade Federal de Mato Grosso

Resumo

ABSTRACT: Through participant observation, fieldnotes and audio-taped data, the author describes the interaction between children and tehir teacher in a literacy classroom of a public school in Cuiabá (Brazil). She attempts to understand how the actors interact in the process of teaching and learning to write the front vowels [E e] and the back vowels [O o] in stressed syllables. In the first part, she reminds us of the grammarians' dilema to represent these sounds in grammar books. In the second part, she follows the teacher's dilemma in teaching her children to write them.

Downloads

Publicado

1995-07-01

Como Citar

COX, M. I. P. A GRAFIA DAS VOGAIS TÔNICAS ANTERIORES E POSTERIORES NÃO-ALTAS NUMA CLASSE DE ALFABETIZAÇÃO. Polifonia, [S. l.], v. 2, n. 02, 1995. Disponível em: https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/polifonia/article/view/1187. Acesso em: 2 maio. 2024.

Edição

Seção

Dossiê